Skal du snart til eksamen eller en jobsamtale? Skal du fremlægge en rapport foran en flok kolleger? … eller måske noget helt fjerde, som kan gøre dig nervøs og usikker? Det er helt normalt, og jeg giver dig værktøjer, så du lærer at præstere uden angst og blokeringer.

Du kan føle dig hæmmet i visse situationer! Ved tanken om at skulle vise dit faglige værd eller opnå en bestemt karakter eller ”stille dig ud på klippen” foran dine kolleger og vise dit projekt frem – for hvad vil andre ikke tænke om dig og dine evner?

Vi kender det alle sammen. Og du føler angst, fordi din krop tror, at den er i fare. Derfor handler det om at gøre din krop og psyke rolig og fortrolig med situationen. Med enkle værktøjer kan du få mere ro på, og jeg har også oplevet, at nervøsitet ligefrem kan ændres til en god følelse og en rar følelse – lige dér i spotlyset.

Efter nogle få coachingsessioner vil du mærke en forandring, fordi du mestrer værktøjer til:

1. at styre dine tanker og nervøsitet

2. at forstå indre og ydre forventningspres

3. at lære, hvordan du strukturerer og prioriterer fx din eksamensforberedelse 

4. at komme videre vha. værktøjer, hvis “klappen går ned” 

5. at lave din elevatortale

6. at sætte realistiske mål.

Det er individuelt, hvor mange coachingsessioner, man har brug for. Jeg skræddersyer dit forløb, så det passer til dig.


Min personlige erfaring

”Jeg har selv kæmpet med præstationsangst i mange år. 

Det blev kun værre med årene, hvilket resulterede i, at jeg i en årrække veg uden om alt, hvad der mindede om en eksamen. Da jeg tog min coachuddannelse, lærte jeg, at det der med præstationsangst var noget, jeg selv kunne ændre på, så jeg valgte – gennem coaching – at arbejde med det.

Det gjorde en stor forskel for mig! Eksamen og tiden op til blev pludselig en helt anden oplevelse for mig. Nervøsiteten var der stadig – det skal den være, når vi har noget vigtigt på spil, men denne gang var det mig, der styrede nervøsiteten og ikke omvendt.

Med den erfaring i bagagen ønsker jeg inderligt at hjælpe andre med at håndtere deres eksamens-/præstationsangst. For jeg ved, hvilken stor forskel det gør, både for oplevelsen og ofte også på resultatet.”

 ~ Trine